Service & Reparatie

Safety-Lux beschikt over een eigen technische dienst. Deze verzorgt onderhoud, aanpassingen en eventuele reparaties van de door ons vertegenwoordigde handlampen. Ook op het gebied van innovatie en maatwerk zijn wij de juiste partner.

Al onze producten zijn van de hoogste kwaliteit en buitengewoon duurzaam. Het kan voorkomen dat een product bij fabricage, of na jaren intensief gebruik, niet meer optimaal functioneert. Mocht u een klacht hebben, of een product een reparatie nodig dan zullen wij u zo goed mogelijk te bedienen. Hiervoor kennen wij een reparatie procedure.

De reparatieprocedure bij Safety-Lux.

Safety-Lux hanteert een standaard procedure voor alle reparaties van zak- en handlampen.

Wilt u gebruik maken van onze uiterst snelle reparatieservice van uw defecte zak- handlamp? Ga dan als volgt te werk:

  1. U klikt op het formulier "REPARATIEFORMULIER LAMP"
  2. Het formulier dient u uit te printen en volledig in te vullen.
  3. Sluit het formulier bij uw reparatie.
  4. Om het defect goed te kunnen opsporen is het vaak het beste de accessoires bij te voegen.
  5. U stuurt de lamp goed verpakt, gefrankeerd en aangetekend of verzekerd op naar:
    Safety-Lux
    Postbus 60130
    1320 AC ALMERE
  6. Onze reparatiedienst repareert en/of vervangt het defecte onderdeel en laat de lamp weer optimaal functioneren.
  7. Wij stellen u op de hoogte van de reparatie. Indien er kosten zijn verbonden aan het herstellen van de zak- handlamp zullen wij u daarover informeren wanneer u dat hebt aangegeven.
  8. Nadat uw betaling bij ons is ontvangen verzenden wij de gerepareerde lamp retour.
  9. Dit hele proces neemt circa 4 tot 7 werkdagen in beslag, afhankelijk van de beschikbaarheid van de benodigde onderdelen.

Wel of geen garantie?

Safety-Lux bepaalt of er sprake is van een defect dat binnen of buiten de garantie valt. Val-, stoot-, vocht- en/of waterschade zijn in ieder geval uitgesloten van garantie. De garantievoorwaarden treft u aan in de gebruiksaanwijzing van het product. Mocht er sprake zijn van een defect buiten de garantie, dan kunt u aangeven of u vooraf een opgave wenst te verkrijgen van de reparatiekosten. U hebt vervolgens de keuze tussen reparatie (indien mogelijk) tegen betaling, het kosteloos laten vernietigen van uw product of het ongerepareerd retour zenden van uw product tegen betaling van onderzoeks- en verzendkosten (ca. € 30,-).

Garantie op de schakelaar Streamlight.

Op de schakelaars van de oplaadbare staaflantaarns van Streamlight heeft u een unieke garantie. De voorwaarden hiervan treft u aan in de gebruiksaanwijzing van uw product. 

Schakelaar SL serie: Wanneer u een defecte schakelaar voor de Streamlight SL serie naar onze reparatiedienst  opstuurt, ontvangt u een geheel nieuwe van ons retour. Klik hier voor aanwijzingen voor het (de)monteren van de schakelaar van een lamp uit de SL-serie.

Schakelaar Stinger serie:  voor het vervangen van de schakelaar van een Stinger-lantaarn hebt u speciaal gereedschap nodig. Deze reparatieset is los verkrijgbaar in de verkoop. Uiteraard kunt u ook de losse lamp aan ons toezenden met het reparatieformulier.